torsdag 10 juli 2014

Smultronställen och sommargöra

Jag är en obotlig sommarälskare. Jag önskar ibland att det alltid skulle va sommar och att man skulle få resa till vintern om man ville ha snö. Samtidigt älskar jag Sverige, dess 4 årstider och jag skulle inte kunna tänka mig en jul utan kyla och snö. 

Under resten av sommaren tänkte jag ge dig mina bästa sommartips på saker man kan göra och ställen man kan åka till. Jag tar gärna emot dina tips. Nu är vi ju en bit in i sommaren. Men, det finns ju goda chanser att ta vara på tipsen eller spara de till nästa sommar. 

Idag har jag varit med mamma, min lillasyster, min kusin och min kusins mamma vid Hästhagsbrottet som ligger i Hällabrottet utanför Kumla. 

I Hällabrottet finns det fler kalkbrott. Just detta har hopptorn, brygga och en mindre brygga man kan hoppa från. Det finns även en rutschbana i vattnet för barn. Det finns toaletter, omklädningsrum och stora gräsytor. Det är fräscht vatten och det är uppfriskande och bada. Det är inhägnat för barnen, men utanför bryggan är det djupt. Men, sånt gillar jag för jag gillar att hoppa och dyka. Jag fullkomligt älskar att bada. Jag tycker absolut det är värt att besöka stället för det är på något sätt en upplevelse att bada i kalkbrott. För att hitta dit: Använd Google eller GPS. 

Jag tänkte avsluta med några bilder från dagen, inte de bästa bilderna.. Men, men..

Återkommer med fler sommartips i både bad, matsäcksväg och annat att göra! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar