söndag 13 augusti 2017

Flyga hit och dit!

Jag sitter här nu och njuter av de sista skälvande timmarna av semestern. Jag ska sammanfatta den kort i slutet av inlägget.

Men, jag vill fortsätta sammanfatta vår resa till Split, Kroatien. Finns de som har efterfrågat tips om hur vi gjorde resan så billig som möjligt. Igår skrev jag ett inlägg främst om boendet. Idag blir det om flyget. Vi tittade billiga flyg på alla möjliga sidor. Men, vi bestämde att boka med ticket.se för där ingick bagaget på hemvägen i priset. På ditvägen delade vi bagage och på hemvägen checkade mamma in sitt handbagage. Finns många sätt att ta sig dit billigare än vi. Men, vi ville inte ha mellanlandningar.

Resan till Arlanda åkte vi pendel och bytte i Märsta till buss (billigaste alternativet). Åker man pendel till Arlanda så kostar det typ 80 kr att gå in på Arlanda. Sen kostar Transfer till boendet. Beroende på var man åker så ser ju transfern olika ut. När vi kom fram åkte vi flygbuss och taxi, det billigare sättet tog vi när vi åkte hem. Lokalbuss och Flygbuss. Det är inte så dyrt i Kroatien. Ändå var vi där den varmaste och dyraste månaden.

I nästa inlägg kommer det fler tips om hur man kan göra en resa så billig som möjligt oavsett om man åker till Kroatien eller ej. Men,Kroatien och Split är ett hett tips.

Nu en sammanfattning av semestern:
Tack familj som jag hängt allra mest med som gjort den här semestern så bra den bara har kunnat bli. Tack även ni vänner jag träffat. Vill även tacka ☀️-en som funnits där större delen av min 5 veckors semester. Vilken sommar, dock önskar jag att den där sommaren vore lite längre! Kom igen hösten (som inte är här än), fortsätt lysa med din ☀️.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar