söndag 8 april 2012

Att leva ett helt liv!

Sitter här och filosoferar över livet. Inser att gårdagens tjejpartaj gjorde att jag kom lite sent i säng. Kanske ta en powernap innan nästa festlighet. Mätt och belåten sitter jag här med kaffet i högsta hugg. Kaffeberoendet är ett faktum. Jag är så otroligt tacksam för denna påsk. Den var helt oplanerad, alltså för min del. Hade liksom ingen aning vad jag skulle hitta på. Den kom ganska snabbt. Jag har haft världens bästa påsk, med många fina människor. Jag tror det är nyttigt att bara stanna upp hemikrång ibland och bara få vila. Visst kan det vara trevligt att åka bort och träffa nära och kära. Men, många av de nära har jag ju faktiskt nära mig typ varje dag. Att då få stanna upp, vila och ha kul tillsammans med de på hemmaplan. Det är så skönt och nyttigt ibland.

Idag i kyrkan hängde jag med sexorna. Vi pratade om att leva ett helt liv och vad det innebär. Det va rmycket intressant och jag har många nya tankar efter det. Att bli gammal, att ha tråkigt så man ser allt det roliga man har, att be (det kan man göra i alla situationer), att fråga andra när man inte förstår livet.. och många fler bra tankar. Vad säger du själv? Vill höra!

Till sist vill jag dela med mig av dagens vimmelbilder från jnytt (från kyrkkaffet i kyrkan) och en artikel som min kompis delade med sig av, mycket läsvärd!

http://www.jnytt.se/bildspel/2839/1
http://www.svd.se/kultur/lokko-djup-gudstro-ar-den-sista-utvagen_6982699.svd

Be blessed/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar