onsdag 18 april 2012

Inspiration eller motivation?

I brist på motivation eller inspiration? Detta är en sak jag funderat över mycket på sista tiden. Jag har kommit fram till att bara man har motivation så kan man nog någonstans hitta inspiration. Eller vad tror du?

Jag vill i alla fall vara den människan som säger att jag alltid har motivation för det jag vill och drömmer om. Ger jag mig på något så tror jag oftast jag har motivation hela loppet ut. Dock kan jag sakna inspiration för saker och ting. Då ställer jag frågan: Hur kan jag hitta inspiration? Är man då ivrig med att hitta svaret så tror jag att man gör det förr eller senare. Att vara nyfiken på livet hjälper till så mycket. Vad är du nyfiken på? Vad hjälper dig att hitta inspiration mitt i livet? Ställ dig den frågan. Jag tror dock inte att man behöver vara inspirerad för allt, men på de områden som man vet att man egentligen är motiverad så tror jag det är viktigt att hitta inspiration. De senaste dagarna har jag insett att vara uttråkad är inget alternativ. Utmaningar är det som får mig att växa och bli inspirerad.

Idag ställer jag frågan: Hur kan jag bli inspirerad för denna B-uppsats? Jag hoppas att ha ett svar senare ikväll. Kan svaret vara: Att jag kan vara med och påverka Sveriges framtid. Jag hoppas det och det är min dröm.

Ha en inspirerande dag allihop!
/Frida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar