torsdag 31 oktober 2013

I Januari ska jag till USA.. Där ska jag...

Jag ska till USA i 2 och en halv månad!
Den 19 januari lyfter planet med mig och min vän i. Första stoppet är New York, dock bara för en mellanlandning på 20 timmar. Sen tar vi nästa plan till Hawaii.
Där kommer vi att befinna oss fram till den 9 mars. Vi ska bo på Surfing the nations http://surfingthenations.com och vara en del av serviceteamet där. Då kommer jag att få prata mycket engelska och göra alla möjliga praktiska saker. På ledig tid kommer vi se Hawaii. Vi känner även en familj som bor på Surfing the nations. Ska bli roligt att träffa dem. Jag ser fram emot Hawaii och hoppas på en spännande resa där jag får möta spännande människor.

Den 9 mars lyfter vi mot Los Angeles. Här blir det ingen mellanlandning. I Los Angeles kommer vi att besöka kyrkor och annat man ska se i Los Angeles. Vi har ingen färdig plan för just LA ännu. Men, det ska bli spännande. Har alltid drömt om att åka dit.

Den 18 mars ska vi vidare mot New York och göra i princip samma sak som i LA.
Min vän åker hem lite före mig och de sista dagarna ska jag bo hos min syster som bor i New York. Hon voluntärarbetar där. De möter massa barn i veckan med olika behov. Läs mer om vad hon gör på http://www.metroworldchild.org/ , den 1 April landar jag i Sverige igen. Ser så fram emot denna resa.

Men, det är ju ett tag kvar. Innan dess ska jag jobba ihop pengar, fira jul å annat.
Jag kommer blogga innan resan och så även under tiden.

Blessings!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar