onsdag 13 augusti 2014

Svar på frågor/frågestund

När jag var tonåring. Var jag en sådan där tonåring som egentligen inte funderade så mycket. Jag accepterade att saker och ting var som det var och tog livet med en klackspark. Ibland när jag fick frågor om tex. min tro så svarade jag nog inte alls på det mest smarta sättet alltid. Det var ju självklart att man borde tro på det mest självklara i världen. Där var jag då. Det var typ 15 år sedan.

Nu är jag någon annanstans. Tron är starkare och jag har vridit och vänt på fler situationer i livet. Jag förstår att tron och meningen med livet kanske inte alltid bär på de enklaste svaren. Att ta ett beslut är något som också är svårare än vad det var förut. Vi har en värld som bär på fler valmöjligheter och att ta fel beslut kan ibland kännas närmre till hands än att välja det rätta.

Jag får ofta frågor om min tro och min syn på saker. Frågor om allt mellan himmel och jord. Jag tänkte att jag framöver skulle försöka svara på några av dem frågorna som jag har fått i min blogg. Jag vill inte lova när nästa blogg inlägg kommer ut, men det blir nog någon gång denna vecka. Vill du sen läsa det inlägget och kommande inlägg så får du hålla utkik. Inläggen kommer när du minst anar det.

Jag tänkte skriva om mina funderingar kring meningen med livet, vem Gud är, varför finns ondska när Gud har makt att ta bort den., självbild och om saker som jag har fattat drar folk bort från Gud.

Läs om du vill, kommentera om du vill. Ställ frågor om du vill. Vi får se hur många dagar eller veckor denna frågestund är i rullning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar