fredag 26 juli 2013

En bra present. TID.

Jag tänkte berätta för dig om en bra present. För två veckor sedan åkte jag till Kumla.
Dit åkte jag för att träffa min familj och jag var där en vecka. Samma dag som jag åkte hem fyllde min systerdotter 13 år. Tänkt att det faktiskt går så fort. För några år sedan frågade jag Olivia vad hon önskade sig och till min förvåning fick jag svaret: Jag vet inte. Då bestämde vi att istället för att hon skulle få presenter vid jul och födelsedagen så sparar vi pengar till att göra något. Så sedan dess har jag satt in pengar på ett konto. Det har alltså varit vid tillfällen som jul, födelsedagen eller tex. när hon döpte sig. Hon får själv välja när hon vill ta ut pengarna. Men, jag tror hon kommer att spara ett tag så vi kan göra något större. Jag ser inte det som att det är pengar jag ge bort utan TID. Å just TID är väl bland det bästa man kan ge. Det önskar jag mig nästa gång jag fyller år.

Snart har en sommar gått och jag som brukar blogga på sommaren har nästan inte gjort det alls. Det har bara inte blivit så. Jag har dock många blogguppslag. Men, vill ställa frågan till dig: Vad skulle du önska att jag bloggade om?

Godnatt från Laggårn och från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar