torsdag 4 juli 2013

Om att vara ÄLSKAD...

.. så att det känns.

Ett sådant tillfälle var jag med om igår. Alltså att vara älskad så att det känns. Alla är vi människor som mer eller mindre funderar på om vi är älskade, omtyckta eller medräknade. Vi söker olika mycket bekräftelse, men jag tror vi alla är i behov av kärlek på ett eller annat sätt. Kanske av en vän, ett syskon, en förälder, en förebild eller av den stora kärleken i livet. Jag har märkt att i mitt eget liv är det där med kärlek och bekräftelse viktigt på olika sätt beroende på vilken situation man lever i. De dagar som känns mindre är för mig de dagar som behovet är som störst. De dagar som är på topp tror jag inte att jag tänker på det där lika mycket, just för att det är då som man kanske känner sig som mest älskad, bekräftad och att lyckan är så påtaglig.

Igår morse när jag hade jobbat natt ringde min mamma till mig. Hon frågade vad jag skulle hitta på. Jag svarade att det blir jordgubbar på balkongen. Det var precis där jag satte mig och njöt. Mamma ville verkligen veta vad jag gjorde för att hon skulle hjälpa några att hitta mig. Helt plötsligt ropar någon på mig. Jag tittar ner på gatan och får fundera en stund på vem det var. Det var ju Harriet och hon hade med sig Micke. Dessa två var mina barnvakter när jag var liten. De var mina stora idoler. Nu hade jag inte träffat de på 10 år och de åkte till Jönköping för att träffa mig och rå om mig och ingen annan. De bor i Umeå annars. Snacka om att känna sig älskad. Vilken lycka. Den dagen kunde inte bära med sig en bättre överraskning. Tänkt att få släppa allt och bara vara med människor som bryr sig om en.
Vi åt på piren, pratade, skrattade, gick på stan och åkte runt i Jönköping. Efter jobbet idag åkte vi och åt lunch i Gränna och köpte polkagrisar. Jag kände mig som deras barn men ändå vuxen. Sådana människor påverkar mig att göra samma sak för någon annan. Tänk att du kan påverka andra till att älska andra. Vilken grej!

Jesus han älskade och älskar människor, han är expert på det. Kanske är du den som inte känner dig älskad och bekräftad. Då vill jag ge den glada nyheten till dig. Det finns en som älskar dig över allt annat och det är Jesus. Han vill inget annat än att ha en relation med dig, han söker just dig! Med honom kan du få uppleva fullständig frid. Sen är det inte säkert att alla dagar kommer kännas på topp för det. När det känns precis så brukar jag tänka att det är tur att jag har Jesus, till honom kan jag alltid vända mig och han grejar det ofta, han bär en genom de där jobbiga passagerna i livet. För de passagerna finns ju också. Våga testa Jesus, be till honom. Jag lovar att han håller.

Harriet och Micke kom till mig mellan två intensiva jobbperioder, det hjälpte mig att känna ork ett litet tag till. Även om jag nu toklängtar till Kumla och en veckas ledighet. Ska bli LJUVLIGT!
Mänsklig kärlek är dock inte att jämföra med Jesus kärlek. Han gav sitt liv för dig för att han älskar dig så sjukt mycket och han vill inget mer än att du ska ta emot hans kärlek, den kärleken som är evig.

Tack Harriet och Micke!
Och tack Jesus för att jag får tillhöra dig!

By the way! Gott att börja blogga igen. På återseende.

1 kommentar:

  1. Å underbart Frida!!!! Underbart!!! Kramar i massor!!!!

    SvaraRadera