torsdag 11 juli 2013

Falsk toscakaka, fiskrätten utöver det vanliga kombinerat med en bra dag på jobbet!

Tjenixen!

Idag har det verkligen varit en bra dag på jobbet. Allt har varit så där lättsamt. När jag började på mitt sommarjobb så var jag bara trött och det var svårt att ställa om från plugg till enbart jobb. Jag tycke inte det var något fel på jobbet utan det kändes mest bara lite svårt att sommarjobba. Nu har jag kommit in i det mer och mer och idag blev en sådan där riktigt bra dag! Sista dagen innan en veckas ledighet. Perfekt. Imorgon bitti åker jag hem till min familj i Kumla i en vecka. Längtar.

På jobbet idag gjorde jag en fiskrätt som jag bara älskar och som jag tänkte jag skulle dela med er. Testa den gärna och berätta för mig vad ni tyckte. Här kommer receptet:

Köp torsk eller någon vit fisk.
Lägg den i en ungsform.
Ta en bunke och blanda creme fraiche, klippt broccoli, dill, salt, peppar och citronpeppar. När du smakar på såsen så måste du känna att det smakar citronpeppar. Häll allt detta över fisken och in i ugnen. Servera med potatis eller ris. Det smakar typ som Godis, det bara smälter i munnen.

Jag gjorde även en falsk toscakaka. Men, det kan ni få recept på en annan dag.
Nu ska jag sova.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar