måndag 21 april 2014

Ett nytt liv och om att misslyckas.

Är du som jag? 

När det är nytt år så startar du ett nytt liv. 
När en hösttermin börjar så startar du ett nytt liv. 
När du har tagit examen så vill du anta nya utmaningar och när du köper ett nytt block så vill du skriva så fint som möjligt. 

Ja, precis så är jag... Men, det är inte alltid jag lyckas. Sanningen är att jag misslyckas ganska ofta. Idag har jag packat upp min väska som jag rest runt med i tre månader. 

Jag har: 
- Vikt linnen
- Ställt upp allt snyggt i badrummet
- Rensat ut annat i garderoben som jag inte vill ha. Jag kan ju inte börja vara organiserad i en stökig garderob. 

mm mm....

Jag undrar bara vad man gör med alla saker man har en av.. Jag menar att pennor har sin plats, böcker brukar ha sin plats osv. Men, vad gör man med det som inte har en given plats? Hur gör du? 

Idag är mitt rum mer organiserat än vad det var innan jag åkte och jag trivs med det. Men hur gör jag för att hålla det? Hur gör du? Jag tror egentligen inte att det är den största utmaningen... 

... Den största utmaningen är nog att våga misslyckas... Kan jag ha ett stökigt hem när någon hälsar på? Måste jag vika alla kläder när jag lägger in de i garderoben? Nä det måste jag inte... Om typ två månader så kommer mitt rum inte alls vara så organiserat... Så att du vet om du ser det med egna ögon. Men, då har du bara kommit hem till mig och det är just precis så som jag är.. Kan nog inte ändra på det. Att jag har rest och fått nya perspektiv i livet kommer nog inte främst visas synligt i mitt rum. 

Min energi vill jag lägga på att bygga relationer i livet.. Inte till ett välorganiserat hem. Idag hade jag bara ett energiöverskott från en fantastisk resa med minnen och erfarenheter som jag kommer bevara i mitt hjärta och dela med andra och så kommer det vara för alltid oavsett om himlen är grå och min garderob är kaos.. Det är så jag är. För mig är det nog viktigare att veta var allt är i mitt rum än att allt ser prydligt ut och har jag koll så är jag nöjd. Min energi hämtar jag inte i ett välorganiserat rum, den hämtar jag när jag får dela livet med andra människor och med han som har skapat mig! 

Men, alla är ju olika.. Hur är du? Hur ser ditt rum ut? Var hämtar du energi? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar