måndag 28 april 2014

Avslagen cola och glass.

I fredags när jag gick från mitt jobb (var vikarie på en förskola) så hade jag ont typ överallt. Men var så taggad för kvällen och ville därför inte gå hem. Kvällen innebar kyrka och häng med vänner. 

Sen har det gått lite upp och ner. Lördagen var bra, men söndag kväll då kom det tillbaka och idag har jag varit hemma från jobbet. Jag undrar vad det är för någon bakterie som letat sig in i kroppen. Någon magsjuka är det då inte. 

Jag äter allt jag kommer över som jag är sugen på. Typ avslagen cola och glass. Tänk att sådant är nyttigt när man är sjuk. 

Har du tips på andra bra huskurer? 

Här är mina topp 3:
1. Ingefära te med honung (för ond hals) 
2. Linda in kokt lök i en gasbinda och lägg i örat om du har ont i det. 
3. Idag hörde jag att strö i några korn salt och socker i kallt vatten och drick. 

För övrigt äter jag rätt mycket knäckebröd om jag inte är sugen på annat. Det går alltid ner.. Med typ lite citronpeppar eller kaviar på. Salt och gott! 

Colan är laddad för natten, men helst av allt hoppas jag att jag slipper sjukanmäla mig imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar