lördag 10 maj 2014

En hyllning till livet och de goda minnena...

Jag har precis kommit hem från en fantastisk resa. Jag levde livet. Sedan kom jag hem till en vardag. En vardag som var väldigt annorlunda än min resa. Det var nog det som var den största krocken med att komma hem. 

Just nu jobbar jag på vikarieförmedlingen och har i stort sett jobb varje dag. Vilket jag är extremt tacksam över. Men det är absolut inte min dröm. Men, istället för att bli frustrerad (vilket jag lätt kan bli), så kan jag använda tiden till att förbereda mig för att leva i drömmen. Ja drömmarna är många så de kommer jag inte nämna nu. 

Men, det finns mycket som har fört mig dit jag är nu... 
... Min grymma uppväxt.
... Mina barnvakter.
... Min stora släkt. 
... Mina bästa vänner. 
... Mina lärare. 
... Min utbildning. 
... Många som funnits där när livet varit tufft. 
... Min hemförsamling.
... Min församling.
... Mina mentorer.
... Min hemstad. 
... Mina barn som jag är barnvakt åt. 
... Min Jesus.
Ja.... 
... Mina minnen helt enkelt och mycket av 
dessa saker är ju inte bara minnen. Det finns ju här och nu och det är saker som kommer fortsätta att bära mig. 

Ibland blir jag så där sentimental och känner sån kärlek till livet och människor. Sån tacksamhet. Just nu sitter jag jag på min balkong. Jag längtar lite tillbaka till solen och värmen (men snart är sommaren här med), samtidigt är jag så tacksam över att jag bor i ett land med... 

... Berg och dalar
... Hav och sjöar
... Vinter och sommar
... Frihet
... Krigsfritt 
... Valmöjligheter 
... Möjligheter

... När jag var i USA så fick jag känna känslan av hur mycket möjligheter svenskar har till olika saker. Bland annat till att resa vart de vill. 

Men, ofta lever vi i en sån stressad värld så vi glömmer bort hur bra vi har det, vilket gör att många mår dåligt istället. Ofta funderar jag hur Sverige kan råda bot på den där stressen, för det är sjukt vilket tempo vi har. 

Mitt råd till dig idag. Ta minst tio minuter idag och bara njut och kan du inte njuta så tillåt dig att vara där du är och försök att ta hjälp att av någon som kan njuta av livet. Ett litet rörigt inlägg, men så fick det bli idag. Bjuder på en bild från för i tiden. 

Min barndom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar