lördag 24 maj 2014

En enkel mening....WOW

Igår kväll var en sån där kväll då allt tog extra lång tid här hemma innan man skulle iväg. Känner du igen dig i sega fredagkvällar? 

Kvällen blev dock vad jag behövde. 
Jag var i kyrkan. 
Först träffade jag en gammal bibelskolevän jag inte sett sen vi slutade för 8 år sedan. Det var EXAKT hur kul som helst. 

I kyrkan (pingst jkpg) har vi också gudstjänster för ungdomar varje fredag kväll klockan 20.00 där jag brukar vara ledare. Igår kväll handlade det om att leva ett övernaturligt liv. Tänk att det kan vara så enkelt. En person blev bland annat helad (frisk) från smärta i kroppen. 
Sen var det en person som gick fram och sa: "jag tror någon har något med ett öra, dålig hörsel eller liknande". 
Saken är den att jag har haft dålig hörsel på vänster öra sen jag var liten. De bad för mig. Jag fick nog inte bättre hörsel, men jag har haft andra problem med öronen också. 

Som många vet så hade jag väldigt tufft med yrsel under en lång period vilket kom från öronen (kristallsjuka- en öron och balans sjukdom), som egentligen är ganska lätt att träna bort, men jag hade den i fem år innan de hittade vad det var. Nu har jag ju detta inte lika intensivt och det påverkar mig inte lika mycket. Jag känner av det någon gång ibland. Men, jag kan fortfarande tycka att saker är jobbigt för huvudet. 
Ett exempel är att sitta framför datorn för länge när jag är trött. Jag hittar dock alltid vägar till det, förbereder jag en predikan så förbereder jag den alltid på papper först innan jag skriver in den i datorn för att ta ett exempel. Jag måste veta vad jag ska göra när jag sitter framför datorn. Detta är inte på grund av att jag är stressad utan det är på grund av att huvudet och balansen inte alltid klarar det så bra. När jag pluggade måste jag haft lärare med världens bästa tålamod som ofta fick sena inlämningar. 

Om ni har följt min blogg så kanske ni vet att jag älskar att skriva och blogga. Ibland önskar jag att datorn och jag var bättre vänner (nu använder jag telefonen) Och det är nu jag kommer till WOW! Det var en till person som bad för mig sen, vi hade nog aldrig hälsat på varann och han  visste inget om mig, inte ens mitt namn. Jag berättade kort situationen med yrseln och även om det är bättre och jag ofta känner mig väldigt frisk så kan det fortfarande påverka mig som när jag är för trött och sitter framför datorn, det går liksom inte. Det kanske det inte gör för någon egentligen. Men jag tycker inte om det alls. 

Han som bad för mig sa när han bett klart: Jag ser bokstäver, texter, en blogg, du älskar att skriva och det kommer du bli använd i. WOW! Det har typ alltid varit min dröm. Det coola är att denna person visste inte vad jag hette, var inte vän med  mig på Facebook och jag har aldrig pratat med honom. Gud talade liksom om för honom vad jag behövde höra. 

Detta mina vänner är ett tecken på Guds storhet, Guds enkelhet och ett tecken på att Gud känner oss utan och innan. 
För mig blev denna kvällen ett tecken på att ibland finns det hinder av antingen sjukdom eller rädsla i våra liv. Men, för Gud är det inget hinder. Han kan använda precis vem han vill till vad han vill. 

Du kanske känner Gud också och då. Vill jag bara säga till dig: det är enkelt och bli använd av Gud. 

Du kanske inte känner Gud. Till dig vill jag säga att han älskar dig och känner dig utan och innan!! 

Jag vet inte ännu om Gud gjorde något fysiskt i min kropp igår. Det visar sig liksom. Men, han bevisade något för mig och det är att mina drömmar har jag inte hittat på själv, han har ett finger med i spelet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar