onsdag 23 april 2014

Fullt ös- ett annorlunda blogginlägg.

Vardagen körde igång på en gång. 
Idag har jag fått många kramar. 
Jag har jobbat på förskolan jag jobbade på i höstas. 
Det var som att komma hem. 
Typ som vanligt. 
Stormtrivdes. 
Idag har jag berättat om min resa för många. 
På eftermiddagen gäspade jag några gånger. 
Jag undrade hur jag nu skulle klara att undervisa på konfan. 
Självbild. Självkänsla. Självförtroende. Identitet. 
Ett ämne som kräver mycket tid. 
Jag fick bara skrapa på ytan.
Men tänk att tröttheten försvann. 
Att dela livet och erfarenheter med andra ger energi om något.
Energin använde jag till att baka mintchoklad maränger. 
Marängerna står i ugnen. 
Du får inte se en bild.
Men, jag vill tala om för dig att: 
Nu längtar jag efter min säng! 
GODNATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar