fredag 26 maj 2017

Dramatik i en småstad.

Satt på balkongen med en kopp kaffe med mamma. Det var skönt, men efter ett tag blev det kallt då solen inte nått balkongen än. Jag gick och lade mig under täcket i bäddsoffan. Då kommer den största getingen jag någonsin sett in genom balkongdörren. Då blev det fart både på mamma och mig. Mamma var så nära att trampa på den. Mamma som alltid fryser tog av sig tjocktröjan efter det. Dramatiken slutade inte efter det......

Helt plötsligt kommer det fem polisbilar varav en piképolis fram på torget plus en ambulans. Två poliser står riktade med vapen mot stadshuset. Blir förvånad att människor med barn inte går därifrån utan ska vara så nyfikna. Även människor som sätter sig på parkbänkar precis utanför. Hur tänker man då? Jag kände mig trygg uppe i lägenheten. 

Visade sig vara en man missnöjd över ett beslut och gått in på stadshuset med två knivar. Sannerligen dramatik i en småstad... Det var ju i alla fall skönt att inget allvarligt hände!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar