onsdag 31 maj 2017

Mitt där livet händer.

Idag har livet rullat på i raketfart från början till slut. Det kanske behövdes för att jag skulle hålla mig vaken. Jag var så trött imorse. 

Väl på jobbet så har jag fått vara vaktmästare, telefonist, den it kunniga och skribenten. Ja man lever verkligen mitt i vardagen på förskolan bland barnen. Där behövs info ges till föräldrar, diskmaskiner kan krångla, internet kan slockna och barnen måste äta. Men, det var skönt och gå från jobbet och känna att man fått gjort massa olika saker även om man var helt förvirrad och svettig när man åkte därifrån. 

Det slutade inte där. I Stockholm är det snabba beslut som gäller. Skulle jag spendera lite tid på stan innan nästa grej eller hinna hem en sväng och handla lite? Jag valde det sista och han få en pratstund med lillsyrran som jag bor med. 

Sen var det dags för connectgrupp. Det är en grupp av människor i kyrkan. Vi träffas hemma i hemmet varannan onsdag. Vi har knytis, reflekterar, läser Bibeln och ber för varandra. Idag pratade vi om att våga ta nya steg i livet och vilka steg man själv tror man måste ta för att komma närmre det man drömmer om. Alltså det finns så mycket mer och säga i detta ämne och ni kommer att få läsa mer om det i bloggen. Det tar bara lite tid för mig att reflektera över saker ibland. Det var som en pastor sade att ibland tror folk att jag kan så mycket. Men sanningen är att bakom varje predikan krävs en hel del förberedelse och då är det så klart att man lärt sig mer saker om Guds ord när man reflekterar över det. Så är det nog lite med mina blogginlägg med, det krävs lite reflektion innan. Förstår ni vad jag menar? Så tror jag det är för många. Livet händer bara och ibland har vi tyvärr alldeles för lite tid att stanna upp och reflektera? Vart hittar du den där vilopausen? Att få vara en del av denna grupp ger mig sån energi. Du är välkommen med! 

På väg hem var himlen helt rosa. Så vackert. Här får ni världens sämsta bild från det. Men, det är den enda jag har från dagen! 

GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar