torsdag 1 juni 2017

Lika som bär?

Imorgon tar min lillasyster examen på sin make-up artist utbildning.. wehoo! Vi har bott tillsammans under tiden och jag har sett hur duktig hon är. Lika som bär är vi också. Lika som blåbär och hallon. Alltså de mest olika syskon du kan hitta. Men, det har gått över förväntan bra att bo ihop. Vi har slipats mot varandra och lärt känna varandra ännu bättre som vuxna. Jag tror hon kommer gå långt och jag är stolt över henne!
På tal om bär.. när jag kom från träningen idag (tränade på gymet) så testade jag en ny smoothie med hallon, rabarber, citron och naturell yoghurt. En hit! Min hyresvärd sade att jag fick plocka rabarber i trädgården.. så gott.. tänk vilken Flashback en smak kan ge. Smak av barndom. 
Och på tal om barn.. idag har vi firat internationella barndagen på jobbet. Barn i Sverige har det så bra. Men, det är så mycket jag mer som jag önskar för barn i Sverige och utöver världen. Som att:
Alla barn borde ha rätt till en sammanhängande ledighet på 4 veckor. Alla barn borde få ha rätt till ett tryggt hem. Alla barn borde få känna sig älskade. Alla barn borde få vara mätta och så mycket mer. Jag älskar barn!
Nu ska jag städa innan det är dags att knyta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar