söndag 4 juni 2017

Ett tomrum.

I eftermiddag åkte jag till kyrkan. Vilken kyrkdag sen. Klockan 16.00 var det dags för 3:e gudstjänsten för dagen. Men, min första. Det var dop och min kompis dotter döpte sig. Men, inte bara hon utan flera! Så glad över min kyrka där jag om och om igen får vara med om att se människor ta sitt livs viktigaste beslut. Att följa Jesus. 

Tobbe Palm predikade på första mötet. Det jag tar med från den predikan var typ en liknelse. Tänk att du äter det jättemätt och sen får du höra att det är efterrätt och då finns det alltid ett tomrum (en extramage brukar jag säga) för den där efterrätten. Så är det i livet med Jesus med. Vi har perioder i livet där allt kan vara bra typ. Men, alla har ett rum för Jesus som vi kan fylla om vi vill! Jesus är bäst på att fylla våra tomrum. 

Vid andra mötet så kom min systerdotter och några andra från Kumla till mötet. Kul! På detta möte predikade Andreas. Att ofta när vi sår.. typ börjar drömma om något större i livet så vill vi att det ska hända på en gång. Men, det kan göra ont och ta tid. En process. Sen, en dag händer det. När jag kom hem så blev jag på grund av denna predikan sugen på att så ärtskott. Så nu står det en påminnelse på bordet att det jag drömmer om kan ta tid, men Gud ser min process och längtan efter att det jag längtar efter kan ta tid. Men, en dag är jag där! En dag är ärtskotten redo att ätas!

Före ärtorna täcks av jord:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar