söndag 4 juni 2017

Green pea cookies

En rolig helg ligger bakom, men också framför! Igår hann jag både städa och tvätta innan jag umgicks med en kompis. Ikväll ska jag på gudstjänst! Ett gäng från Kumla kommer på mötet inklusive min systerdotter. 

Idag sov jag länge och har varit och handlat. Fick feeling för att baka idag. I min familj/släkt så äts det mycket socker, gluten, laktosfritt. Finns även allergi mot nötter, baljväxter. Det får gärna vara ekologiskt och E-medelsfritt också. Det innebär att jag får utmanas mycket i mitt bakintresse och testa mycket nytt. Idag blev det något som jag kallar mellanmålskakor. Green pea cookies (dock inget för de som är allergisk mot baljväxter) Inte ingredienser i min smak. Men tycker kakorna blev helt ok. Denna gång blev de även ekologiska. 

Recept: 

225 gram gröna ärtor, 2 bananer, 150 gram havregryn och lite salt. Mixa allt och in i ugnen på 180 grader i cirka 15 minuter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar