tisdag 6 juni 2017

Att fira och att firas. 

Idag på morgonen har vi firat Sveriges nationaldag. Jag måste säga att jag är typisk svensk. Jag älskar Sverige även om jag skulle önska lite mer sol. Jag tycker om maten, naturen, hav och sjöar och att jag har fått växa upp i detta land. Så här såg frukosten ut:  

Flaggan är gjord av tunnbröd, banan och blåbär.

Igår firade jag och mamma LIVET. Det var ett år sedan vi överlevde en kraftig bilolycka och det om något var värt att fira. Jag bjöd mamma på K25. Vi åt Vigårda Hamburgare (startat av två kändiskockar), pommes och sallad. 

Sen var vi inne på URBAN DELI (grym affär med mycket ekologiskt) och köpte present. Sen var vi uppe på taket på Sveavägen 44 och tittade på utsikten. Ett tips. Så vackert över Stockholm.

När vi kom hem bjöd jag mamma på efterrätt. På kompott innehållande rabarber, hallon och citron med småplommon och ärtkaka till (recept i tidigare inlägg). 

Tyvärr är det krångel med uppladdningen av foton. Så blev inget på utsikten och efterrätten. Men, ni får föreställa er det ändå. 

Skrev igår att jag skulle skriva lite om olyckan. Men, det tar lite tid. Kommer i ett senare inlägg! En annan dag! Nu ska vi fira gammelmoster som fyller år idag. I Bagis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar