fredag 16 juni 2017

ETT ÅR SEDAN IDAG...

Jag var på jobbet. Jag hade jobbat 3 dagar efter att jag varit sjukskriven en vecka på grund av olyckan jag och mamma varit med om. Mina jobbarkompisar fick ringa akuten för jag mådde så dåligt. När jag efter ett halvt dygns väntan träffade jag en läkare. Det visade sig att jag hade kraftig hjärnskakning. Detta kom de även fram till samma dag som jag var med om olyckan (utan att säga något till mig) det skrevs in i journalerna 4 dagar senare. Jag skrevs även ut från sjukhuset som frisk och fri från smärta samma dag som olyckan hände trots att jag bad om värktabletter och var helt blåslagen. Ett år av pappersarbete har gått, ett år då familjen svetsas samman till att komma närmre varandra och mycket rehab (håller på fortfarande). Men, när vi är klara med detta kommer jag ha så mycket kunskap att hjälpa andra i liknande situationer. Så jag ser det som så att jag kämpar inte bara för min egen skull. Men en sak som är säker att försäkringsbolag är inte så smidiga alltid. Nu ser jag dock fram emot en veckas semester och årets NYHEMSVECKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar