fredag 9 juni 2017

Fredagsmys... HOME ALONE! 

Idag när jag kom hem från jobbet höll syrran på att packa ihop för att åka till Kumla några dagar! Jag brukar säga att det bästa med att vara själv är att man inte behöver vara själv så länge. Strax efter att hon åkte kom mina kompisar Emma och Carro förbi. De hade med rostmackor och glass med chokladsås till efterrätt. Tyvärr kan jag inte bjuda er på smaskiga bilder! Glömde fota!

Sen har jag stekt köttfärs. Och så tog jag fram fyrkantiga små smördegsplattor ur frysen och gjorde piroger av det hela. Jag lade köttfärs på en platta och lade en platta ovanpå. Sen tryckte jag ihop kanterna. Penslade på ägg och sen in i ugnen i cirka 15 minuter på 200 grader. Köttfärsen gjorde jag på känn med chilikrydda, chilisås, salt och peppar. Smidigt!


Nu är det slut på fredagsmys. Nu väntar det disk! 

Detta fick jag i sommarpresent av mina barn på förskolan:


Känner mig uppskattad och rörd! Tack!





1 kommentar: