onsdag 27 juni 2012

Idag har vart en lugn, men en lång dag på jobbet. Gött väder och ny erfarenhet!
När jag kom hem så däckade jag på sängen, det var sååååå skönt!
Det var nästan så jag låg kvar för natten. Men, jag pallrade mig iväg till Ica. På Ica fick jag syn på detta kortet:

Kortet kanske inte är det mest kreativa, men det är tanken som räknas. Jag tänkte att jag kunde ju skicka det till någon jag tycker om. Det finns många människor som betyder mycket för mig. Hilding, min extra morfar i Falun är en av dem. När jag var liten så bodde vi i Kopparberg så var han och hans fru Ingrid ofta barnvakt åt mig. Det fanns två sådana par i Kopparberg som jag älskade. Ingrid som är på bilden här nedan lever tyvärr inte längre. Men, Hilding gör och han är ett riktigt orginal som har ett sånt hjärta för människor. Han åker mycket till Finland och Rumänien. Kanske man skulle passa på att följa med någon gång. Du kan läsa om honom här: http://www.dt.se/nyheter/falun/1.4446784-han-kan-inte-sluta-hjalpa-andra
Hos Hilding känner jag mig som lilla Frida, men det är jag gärna hos honom. Han är ju som min extra morfar. Det är sorgligt att sådana kan glömmas bort mitt i den stressiga vardagen. Ska nog bli bättring på den fronten. Människor är värdefulla och om fler sådana personer kommer du nog få läsa om i min blogg. Jag älskar för övrigt den bilden här nedanför. Det är från min födelsedag den 2 Januari när jag fyllde 25 år för två år sedan, men vi har denna dag kalas för Hilding som fyllde år dagen efter.


Det har vart en varm dag (enligt mig som aldrig fryser), tog en uppfriskande dusch, satte mig vid datorn i ett mörkt rum, med öppen balkongdörr. Har balkongen i mitt rum. Oboy glaset får inte glömmas. Älskar livet, älskar oboy, älskar friska sommarkvällar, älskar laggårn, älskar att bo i kollektiv, älskar min säng!
GODNATT!

Imorgon kommer en fantastisk vän Mia från Göteborg över dagen och hälsar på.
UNDERBART KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar