lördag 30 juni 2012

Rekord eller inte, det är frågan?



När man har sovmorgon på fredagen och dessutom en lugn kväll på jobbet så är det jätte svårt och somna och särskilt när man börjar 07.00 på lördagen. Det gjorde jag idag. På rasten var jag tvungen att gå och lägga mig på sängen och sova. Det var svårt att hålla sig vaken. När jag gick hem så bestämde jag mig att jag skulle sova. Sen ut och springa. Det var så där klibbigt varmt, SOMMAR! Jag sov i två timmar och så åt jag. Sen var det dags för springturen.

Min systers man sa innan att du kan ju inte tycka att det är roligt att springa, men det tycker jag. Dock har det inte vart en självklarhet. Innan så gillade jag mer att simma och springa efter en boll som man gör typ i basket. Det där springsuget kom när jag börjat träna hos sjukgymnasten. Jag gick med musik i öronen och blev så vansinigt sugen på att springa i takt till musiken. Så jag satte igång. Nu tränar jag 2 gånger i veckan hos sjukgymnasten och tränar 2 pass på annat sätt. Oftast så springer jag.

November: Då började jag gå runt Munksjön varje dag 20 dagar i sträck. Den är väl cirka 6 km. Sen så dalade lite. Men, jag som har korta ben och går sakta även när jag försöker gå fort tog då långa munksjörundan på 60 min.

I April började jag springa, och det har vart både toppar och dalar. Rekordet innan idag var 6,55 km på 41:02 min. Idag sprang jag samma runda på 40:21, men då mätte Runkeeper (en app) bara 5,6 km. Så frågan är: Slog jag mitt rekord? Både ja och Nej får jag väl säga. Runkeeper verkar lite knepig. Nästa mål är i alla fall att komma under 40 minuter och jag är bara 21 sekunder därifrån.

Nu kanske du tänker. Något sådant där skulle jag aldrig klara. Men, jag säger att kan jag så kan DU! Det du ska gör är kanske inte att springa, det kanske finns andra mål du behöver nå? Vi kan ju alltid peppa varandra! Kom igen! Bilden här nedanför är inte tagen idag, men det är Munksjön och det var minst lika fint väder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar