söndag 24 juni 2012

Nyhem och sommar!

Nyhemsveckan har nått sitt slut och i och med Nyhem startar sommaren på riktigt. Ja nu är det inget vidare väder, men på Nyhem var det för en gångs skull varmt på nätterna och mycket sol på dagarna.
Oj vilken vecka med Gud, vänner, familj, släkt, mat, skratt, kvalite, tro och mycket mycket mer. Jag har vart på Nyhemsveckan varje år sen jag gick ut 7:an och nu är jag gripande 27 år. Ja jag har vart där innan det också. Men, det är väl typ 14 år i sträck i alla fall (orkar inte räkna). De fyra senaste åren har jag vart med och jobbat på Nyhemsveckan vilket är jätte roligt. I år var jag bara med de fyra första dagarna och jobbade. Annars hängde jag bara med folk och gick på möten. Klockrent. Vårens intensiva plugg gjorde att hjärnan ibland inte kunde ta in mer undervisning. Då passade jag på att hänga med folk jag inte träffat på länge. Bara det är en gudsjänst i sig. Dessutom fick jag höra massa berättelser om min mormor och morfar som jag inte hört innan. Berättelser från Nyhemsveckan. Min mormor och morfar lever inte längre och därför var det extra intressant att få höra berättelser om de som gått före. Tack för att ni visade vägen! Tack alla ni underbara som gjorde min vecka. Jag är trött, men har så mycket ny energi.

Veckans favorit mellanmål: Drickyoghurten från Skåne mejerier.
Veckans 2 bästa möten: Nattmötet med Magnus Sund och Hillsongmötet
Veckans sötaste: Mina syskonbarn, särskilt Lukas som krockade med en annan kille i hoppborgen.
Veckans trygghet: Mamma och storasyster som fixade all mat till mig (jag betalade en del och så gick jag på barnmötet med ungarna så de också fick gå på möte).
Veckans tråkigaste: Jag behövde jobba i Jönköping på tisdagen
Veckans bästa: Gudsmötena och alla underbara människor.
Veckans bästa lunch: Midsommarlunchen med släkten.

Som ni förstår betyder Nyhem en hel del för mig och det ska det få göra i många år framöver. Det som ger energi kan inte vara annat än bra. Åk dit du med nästa år vet ja! http://www.nyhemsveckan.se/

Vill du lyssna till bra predikningar och seminarium kan du göra det här:

Jag hoppas att du får en toppsommar och följ mig via bloggen i sommar. Jag ska bättra på uppdateringarna nu i sommar i alla fall. Så långt kan jag lova:)

Här nedan följer några nyhemsbilder.
Tjingalong!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar