tisdag 5 februari 2013

Glöm inte TV:n imorgon för allt i världen!

Och nu ett blogginlägg till om världens bästa Johanna Gustafsson. För imorgon händer det!

Johanna är en av mina första konfirmander. 93:orna som man aldrig kommer glömma bort. Johanna har blivit lite som en lillasyster för mig. Jag har 3 biologiska syskon. Men, massa extra syskon som gör mig så rik. Johanna ger mig glädje, inspiration och massa skratt. Jag kommer för evigt tänka på Johanna när jag äter SÅS och det gör jag ofta och skrattar (Ett riktigt internt skämt)

Johanna har något som jag själv knappt kan stava till: dyslexi (stavas det så?)
Det innebär att det gör det lite svårare att förstå allt i skolan och att läsa och så. Johanna tog studenten i somras och jag är grymt stolt över henne. När hon skulle skriva sitt projektarbete så bestämde hon sig att skriva om just dyslexi. Hon fick dessutom MVG fast hon har det svårt i skolan. Jag som känner Johanna blev enormt glad när jag hörde det. Så där glad som bara en syrra kan bli.

Samma vår som hon gjorde projektarbetet spelades även en dokumentär in som handlar om henne. Den kommer att sändas i SVT 1. START IMORGON 22:30

Onsdag 6 februari 22:30
Onsdag 13 februari 22.30
Sen en diskussion 20 februari även då på SVT1 kl.22.30 (GLÖM EJ ATT TITTA


Här kan du läsa om Johanna på J-nytt: http://www.jnytt.se/nyhet/52842/johannas-kamp-mot-sin-dyslexi-blev-film
Även se en förhandstitt av dokumentären: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YyNUY6TSs4M
Och se ett klipp ur gomorron Sverige: http://www.svtplay.se/klipp/1003940?type=embed&external=true

Johanna är ett exempel som gör något bra av en situation som kanske inte är så enkelt. Hon ger mig motivation till att gå hela vägen och hon startar till och med ett företag (om han kan kalla det så), här kan man i alla fall boka henne till olika föreläsningar: http://www.jcomtalk.se/

Jag är så mäkta imponerad, sjukt stolt. Tänk att just hon är min "lillasyster"
DU ÄR GRYM TJEJEN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar