torsdag 7 februari 2013

Saker som är nyttigt och inte bränner fast i kastrullen.

Vad gör du när du inte är hungrig? inte sugen på något? eller när du är hungrig, men inte har någon matinspiration alls? De där dagarna blir lätt tröttsamma i alla fall för mig.

Så här gör jag: För det första gör jag det enkelt för mig. Jag letar upp ett recept och försöker inte hitta på något själv med risk för att det inte ska vara gott och jag blir ännu mindre omotiverad till att laga mat. Igår letade jag upp ett recept i arla kökets app.

Champinjonfisk: SUPERGOTT!

Ingridienser du behöver är: FIskfile (jag tog torsk), Keldas färdiga citronsås, färska champinjoner, vitlöksklyfta (jag hade ingen hemma så jag tog krydda), salt, smör och persilja.

Receptet hittar du här: http://www.arla.se/recept/fiskgratang-med-champinjoner/

Jag hade även i lite citronpeppar och och så lade jag in tomater i ugenen med tillsammans med fisken.

Till det kan du ha ris, potatis eller vad du känner. Saken var den att jag inte alls kände för att skala potatis, diska en kastrull som det vart ris i och ville inte ta risken för fastbränt ris (där av rubriken). Så jag köpte blomkål och kokade. Vilket är väldigt enkelt att tillaga och det är ännu enklare att diska kastrullen. Dessutom nyttigt och fräscht!

Hoppas du nu fick lite mer matispiration! (Tyvärr ville inte bilden finnas med i mitt inlägg idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar