tisdag 24 juli 2012

Fisk-bulle=Fisk


Idag tackar jag solen för att den vänder upp och ner på allt i mitt liv. Å just nu när jag sitter och skriver undrar jag hur jag förstorar på den nya datorn. Ser kanppt vad jag skriver. Idag tänkte jag laga både fisk och baka bullar. Men, det bidde inga bullar för det var alldeles för varmt för att fixa till dessa godsaker. Dock är jag väldigt tacksam för att SOLEN tittade fram ännu mer idag. En riktigt varm sommardag.


Jag åt frukost på balkongen.
Hade innan facebookat: Någon som ska till stranden?
Bella svarar: Yes!
Vi tar en långpromenad och hamnar på vårt favvo place, GRÄSMATTAN!




Det blev ett kallt dopp i vättern, ett uppfriskande sådant!!

 

Vacker vy, ja, jag var där!


Häromdagen frågade jag mamma om hon hade enkla å snabba recept jag kunde laga. Hon svarade att fisk och äggsås gillade du ju när du var liten. Så det fick det bli. Jag kokade fisk med lagerblad, pepparkorn och lök. Sen silade jag bort löken, pepparkornen och lagerbladen. I såsen blandade jag i grädde, lite kryddor och ägg. Till det potoatis och lite grönsaker. Vips hade vi där en väldigt god måltid.

Efter det var funderingarna på ett kvällsdopp, ingen bil... la mig på sängen och väntade ut värmen. Sen vart det på med löparskorna. Slog rekord på min ca 6 km långa runda idag. 38,58. Nöjd, svettig och glad. Fast nu är jag nyduschad och redo att sova.

Godnatt älskade vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar