torsdag 19 juli 2012

What a day of INSPIRATION, THANKS GOD!

Hoppas detta inlägg kan inspirera dig i alla fall lite... men du får stå ut med risken att det handlar lite om mig till en början, men jag kommer bättra mig på slutet... I promise!
Det var så kallt så kallt när jag vaknade (när Frida Hasselgren fryser är det inte sommar). Jag läser på väderprognoserna att högtrycket kommer, är det sant? Jag som älskar svensk sommar har många gånger denna sommaren önskat mig bort mot varmare breddgrader. Jag tar mina gympaskor och vandrar mot sjukgymnasten. Just nu kör jag riktiga mag, nack och ryggmuskel övningar. Å helt plötsligt blev jag lite varmare i kläderna och älskar att känna mig friskare och friskare för varje gång jag rört på mig. Det kan ge mig inspiriation om något.

Senare på eftermiddagen blev jag hembjuden till några vänner ganska spontant. Jag älskar sånt! God mat och fick dessutom med mig en matlåda med kött, potatismos och grymt god sås. Nu slipper jag äta korvgryta åtta dagar i sträck;). Efter maten gick jag och Linda ut på en promenad, en riktig backig, fin och mysig promenad. Helt plötsligt märker man att man bor i en väldigt vacker stad med områden man aldrig har utforskat. Tack Linda och Björn för ny vänskap. Älskar sånt!

Nu är jag helledig i tre veckor. Det blir nog en trip åt lite alla möjliga håll, kusiner, vänner. Än är ingen dag spikad. Jag gillade inte när mamma och pappa valde semesterort i korsningen när vi åkte... nu tycker jag det är rätt häftigt, att ta dagen som den kommer. Dock kommer det alltid finnas ett uns av planering i mig.

Det senaste plugg året och främst våren har jag vart ganska trött, kanske motiverad (för jag vet vad jag vill), kanske inte så inspirerad, tankarna har snurrat runt, vad är min plats? vilken riktning ska jag ta? vad vill jag? vad tänker jag? hur ska jag ta mig ur det där när allt känns så tyst. Ganska mycket tid gick till flytt, dock en väldigt positiv flytt (trivs toppen), tid gick till att sätta igång med träning och landa i sådana där rutiner (som nu funkar ganska automatiskt).

Men, det är när man är ledig det händer! Jag satt ensam i mitt rum, det var tyst. Alla mina tre kombos är på sina håll. Idéerna kom, inspirationen kom och Gud talade. Kanske låter konstigt att Gud talar, hur kan man höra honom? Själv tycker jag det är väldigt svårt att förklara. Man bara förstår att det är han. Om du vill veta mer så kan jag förklara det för dig en annan gång. Om du själv inte hört hans röst. Men, frågan är vad gör jag nu? Vad skulle du ha gjort? Jag är ju ledig. Då kan man väl inte göra allt, det är väl då man ska vara ledig? JO, jag skriver ner allt som inspirerade mig. Det jag kände i mitt hjärta var rätt. I Bibeln så står det om när herdarna kom till Jesus i stallet och berättade om änglarna det sett. Då står det att Maria tog detta till sitt hjärta och begrundade det. Det är så jag vill göra. Sova, ta en lång sovmorgon, njuta av nästa dag, ta ledigt från alla måsten, men inte från Gud. Du kanske tycker jag får det att låta SUPERENKELT, DET ÄR DET INTE! Relationen till Gud är en relationen man får jobba på. Precis som du får jobba på realtionen till din vän. Vi är alla olika och Gud möter oss på olika sätt. Sanningen är att han vill möta just dig, ibland känns Gud långt borta, men han är alltid nära dig. Det var vad jag fick erfara idag och om detta låter lätt så är det för att idag blev jag så otroligt inspirerad. En inspiration som tar mig vidare. Vad är det som får dig att ta ett steg till? Det som du brinner för, det du vill se? Om du inte vet hur du ska gå vidare. Fråga någon annan om hjälp, det har hjälpt mig så många gånger. Relationer är så viktiga! Jag är så tacksam för denna dag och även allt denna sommaren gett och det är mycket. Den bästa på länge om man bortser från vädret.

Jag tog telefonen till pappa och sa att det är så häftigt och ha semester, särskilt när man verkligen förstår att man har det. När man minst anar det så kommer inspirationen. Men, något som är viktigare än allt annat. När Gud har talat så har han talat, glöm inte det! Göm dig inte för vad han har sagt. Han vill leda dig oavsett hur backigt och konstigt livet än kan kännas så har han talat. Gud finns med även mitt i allat det jobbiga som man man tror att man aldrig kommer ur. Tro mig, jag vet!

Sov gott nu gott och gör sommaren till din bästa!

1 kommentar: