tisdag 3 juli 2012

Grannfest!

Idag var återigen en sådan där ledig dag, en sådan där dag med fint väder. När jag var liten så var jag lite irriterad på att pappa aldrig kunde bestämma vart vi skulle åka på semester. Han bestämde i korsningen. Men, nu har jag förstått det. Han åkte dit där det var fint väder. Han sade att en Hasselgrenare har alltid tur med vädret. Oh ja, det har jag jag haft hittils denna sommar. Faktiskt.

I morse gick jag och tränade hos sjukgymnasten, återigen helt ensam på gymmet.. LJUVLIGT!

Idag har jag även träffat min syssling Sofia, en underbar människa som jag tycker om. Det är något visst med släktingar. Oavsett hur ofta man träffar dem så är det ju alltid ens släktingar. Å kommer man bra överens och bestämmer sig för att göra det då finns det potential till riktigt starka band. Jag älskar min släkt. Vi var på bageriet. Ett riktigt trevlig café vid Munksjön i Jönköping. Inne i Cafét kan man se när de bakar brödet. Gott och fräscht. Här kan ni läsa mer om bageriet. Ett bageri med surdegbröd i fokus. http://boka.destinationjonkoping.se/mat-dryck/a59816/bageriet/detaljer
Vi åt varsin fralla och kaffe. Sen kom Sofias pappa förbi och så åt vi jordgubbar och pratade livet.

Efter det gick Sofia och jag runt munksjön. Den som jag springer runt rätt ofta.

När jag kom hem så låg den en spännande lapp i brevlådan. Grannfest 2012. Jag har bott på mn gata sen i slutet av Februari och varje år bjuds det in till grannfest. Detta år med Olympiska lekar som tema. Undra vad det innebär. Sådana fester borde svensken anordna mer. Pratade precis med min lillasyster. Hon sa att sådant är väldigt vanligt på gatorna runt om där jag bor i USA, även om man inte alltid är så sams. Spännande att trots oenigehet så är det en del av Brooklyns vardag. Detta ser jag verkligen fram emot och hoppas verkligen att jag kan komma. Min lillasyster får jag för övrigt träffa på fredag kväll. Som jag längtar!

Några bilder bjuds det tyvärr inte på idag, det krånglar med uppladdningen,
Fortsätt gärna följa min blogg.

Ha en fortsatt trevlig tisdag kväll.
Frida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar