söndag 1 juli 2012

GRATTIS PAPPA 60 ÅR...Weee....

PAPPA 60 ÅR!
Denna bilden valde jag för att du är Sveriges bästa pappa, inte bara Sveriges utan världens. Men, tyckte snickargrejerna passade perfekt. Bilden var som klippt och skuren för dig. Dessa verktyg kan jag ibland tycka att du använder lite för mycket, eller det gör du. Därför hoppas jag att du just idag haft en härlig och ljuvlig dag där du fått njuta och vila. Jag är rädd om dig!

Jag har alltid vart din lilla flicka, kanske inget jag vill bli kallad nu. Men, på något sätt hör vi ihop. När jag var liten så ville jag hålla koll på Formel 1 tabellen när du jobbade, något jag gjorde med stolthet. Jag minns när du kröp på golvet och jagade oss. Kan fortfarande känna känslan av rädsla, men samtidigt det där adrenalinet och spänningen i hela kroppen. Du har alltid ringt för att se vart vi är, något jag ibland kunde bli galen på. Men, nu förstår jag att du var extra rädd om oss. På ett vis en tid som aldrig kommer tillbaka. Men, som jag bär i mitt hjärta.

Än är du ingen gammal gubbe, inte för mig i alla fall. Att du är 60 år är för mig bara ett tecken på att du är frisk. Kommer aldrig glömma den dagen Jesus gjorde dig frisk. Det skapade tro för att vad som helst kan hända. Den tron kommer jag att bära med mig hela livet. En tro som bär. Nu har du inte en endaste allergi eller någon astma kvar. För mig är det ett stort mirakel som skedde genom en enkel liten bön hemma vid köksbordet. Någon gubbe blir du aldrig, i så fall kallar jag den gubben för min pappa.

Den pappan jag älskar, blir arg på, gläder mig med, frågar om råd hos, blir irriterad på, skrattar med och allt som hör en pappa och dotter relation till.

Tyvärr är jag inte hemma hos dig just idag, men jag lovar. Jag ska inte glömma dig och inte heller att du har blivit ett år visare. dvs. 60 år!
Jag älskar dig!
(Min pappa är inte vidare förtjust i och vara med på bild, det jag leva med)
ETT STORT GRATTIS!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar