torsdag 12 juli 2012

Frukostkalas, BRA IDÉ

Idag har min systerdotter haft frukostkalas. Det var hennes egen idé och jag tror det är tredje året i rad. Väldigt smart, enkelt och det är en kelt att vara kreativ, bra för mig!

Klockan 9 var vi inbjudna. Och då sjöng vi först och hon öppnade paket.
Frukosten bestod av Olika sorters mjukt bröd, knäckebröd och kex, ägg, tomat, gurka, korv, ost och olika andra pålägg. Det fanns yoghurt, fil, musli, solrosfrön och crunchy, vindruvor, melon, the, kaffe, juice och jag har säker glömt något. Väldigt enkelt och kreativt. Snabbt och ta fram och frukost är något alla gillar. En riktigt bra idé, värd att ta efter.

Till andra kaffe omgången  åt vi Olivias och mina chokladbollar där vi hackat i geisha, daim och toblerone. Recpetet är bara vanliga chokladbollar och så hackar man i vilken chokladbit man vill ha. Man måste hacka i så att det smakar. Jag tror vi hade två geishachokladkakor i en sats och så smälte vi geisha och rullade i. mmm, supergoda.. det blir sådana chokladbollar framöver. GOTT!

Tack Olivia finaste för en härlig födelsedagsmorgon. 12 år, tiden går fort. GRATTIS, kommer alltid älska dig lika mycket som den dagen du kom. Världens snyggaste systerdotter. Du förgyller mitt liv. Love U!

FRUKOSTEN
Olivia öppnar ett av mina paket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar