onsdag 4 juli 2012

Var kom all energi ifrån?


I morse gick jag upp klockan 6.00 för att var på jobbet 7.00. Passet idag var 7-18. Förmiddagen gick fort, sen satt vi ute allihop på eftermiddagen. De två sista timmarna var riktigt sega. Jag var så trött när jag gick hem. Jag satte mig på balkongen och åt ungspannkaka, grädde och sylt. Sen kom energin och jag skulle säga givetvis från pannkakan och solen.

Vad gjorde jag då?
Jag städade hela huset (laggårn som vi kallar det) med väldig fart och dammade några lister extra noga. Mitt rum var dessutom jätte dammigt så det behövdes rengöras extra noga. Det bara hände. Dessutom så började jag rengöra ugnen. För ett tag sedan laddade jag ner husmorsappen. I den kan man få massa tips hur man får bort fläckar, mördarsniglar, håller avocadon fräsch osv. Riktigt bra app. Där finns även ett tips med så jag har lärt mig från min egen mamma långt innan. Det är att ta bitsocker och göra rent ungsluckan med, fukta med lite vatten och gnugga. Det går åt några och jag är inte riktigt klar än. Funka räven fint på plåtar och kastruller. Bästa rengöringsmedlet: Bitsocker.

Energin kom också av att jag vet att om jag städar nu (min städveccka), så hinner jag med allt annat jag vill och måste göra innan jag åker hem till Kumla utan och stressa. Har faktiskt två arbetsdagar kvar med.

SEN SKA JAG NJUTA!
Ledighet i en hel vecka. Som jag har längtat. Ja ledigheten har nog faktiskt aldrig vart så efterlängtad även om jag gillar både skola och sommarjobb. Efter det ska jag bara jobba två dagar och sen är jag ledig resten av sommaren. Då har jag redan jobbat fyra veckor. Jag var lite smart att jobba superintensivt de första två veckorna och bytte bort lite dagar nästa vecka. Därför blir jag ledig i en hel vecka:) I like it! I höst så fortsätter jag att jobba  extra på förskola med, så pengarna ska nog fixa sig. Endast lite plugg kvar. Ha en fortsatt skön sommarkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar