måndag 23 juli 2012

Till Sävsjö kom solen!

I helgen har det vart sommarens bästa väder och det i Sävsjö. Jag Kumla bjöd också på en del bra väder. Ok, delad 1:a plats.

Det är lätt och haka upp sig på vädret. Det kan jag nog göra väldigt lätt. Dock är det sovmornar, människor, tiden, inspirationen, böckerna, sommarjobbet och ja du vet allt det där som har gjort min sommar. En riktigt skön sommar utan så många badtips.. men, förhoppningsvis så kommer de en annan gång. Boktips har jag däremot fått i helgen.

I lördagsförmidddag åkte jag till Sävsjö. När jag började plugga så pluggade jag första året i Sävsjö av alla ställen. Ett ställe som bär på vissa minnen.

Där hälsade jag på en mycket fin familj.

Helgen har bjudit på...
... Tacos och massa annan mat.
... Popcorn och geishabollar (chokladbollar, till en sats en smält geishachokladkaka och 2 hackade å blanda i smeten.)
... Fantasi, jag farscineras av ett barns fantasi. Men, har i helgen återupplevt hur det är att leka ponny och leka tafatt. Ett barn har mycket energi som smittar av sig. En gång var jag faktiskt tvungen att fråga hur man leker ponny trots att jag jobbat två år på förskola. Men, nu har jag lärt mig:)
... Bär , Krusbär, Svarta vinbär, Smultron
... Frukt
... FIKA , kaffe
... Sena kvällar
... Två sovmornar
... Trädgårdsarbete Att faktiskt vara pigg och frisk och tycka sånt är roligt var en ny upplevelse. Tänk va skönt att slippa bli yr av att böja sig ner. Det tackar jag sjukgymnasten för. Ja utan motivation hade jag aldrig vart där.
... Mycket gemenskap
... En härlig kvällsgudstjänst .. med grym lovsång. Min Gud är BÄST!
... Häng i en familjs vardag (eller semester) ... kände mig mycket välkommen, som HEMMA!
... Inspiration

Det finns så många berikande och härliga människor, unga som gamla. Har du inte hittat dem så hoppas jag du hittar sådana i ditt liv. Detta är några av dem. Typ en extra familj som ska till andra sidan jordklotet som kommer var saknade. Men, man kan ju se det som så att vad berikad man får vara som får ha vänner och släkt på flera ställen i denna vida värld. Världen är ju ändå rätt liten. Dock tänker jag, fy vad jobbigt det måste ha vart utan internet förr. Fast det tyckte ju inte de, de visste ju inte vad det var för något. Det var något som man trodde skulle bli en fluga. 

Nu hemma på mitt rum ser jag fram emot en vecka med fler baktips ( jag har ingridienserna i kylen), shopping med en fin vän inför sommarens tre bröllop, frukost med en annan och kvällshäng med en tredje, en hel del förberedelser inför sommarens läger på västkusten, träning, ännu fler sovmornar och en helg med tre av världens finaste kusiner.
. #Älskasommaren.

På återseende.

#Tacksamöverenmycketfinhelg:)





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar