torsdag 3 januari 2013

Det finns inte ord...

eller alldeles för många ord om 2012...
Inspirerad av min vän Sara sammanfattar jag härmed mitt 2012..

2012 var året som...
... jag fick börja på UNITE12
... jag fyllde 27 år
... jag på riktigt tog tag i min träning med hjälp av världens bästa sjukgymnast.
... jag på riktigt fick hjälp med min långvariga yrsel (som jag ej haft sen 7 oktober), de hittade kristallsjuka.
... jag för första gången jobbade på ett gruppboende.
... jag flyttade in i kollektivet Laggårn.
... jag skrev klart min B-uppsats
... jag fick nya drömmar
... jag lärde känna nya människor
... gav mig nya och roliga utmaningar
... jag sjöng lovsång med 2000 ungdomar på en båt.
... jag många gånger blev påmind om vad många människor betyder och betytt för mig.
... jag fick lära mig lite grekiska.
... jag fick se Gud gripa in många gånger.
... min pappa fyllde 60 år och vi hade värsta partyt i trädgården.
... jag för första gången firade en julafton i ett annat hus än mammas och pappas (fast tillsammans med familjen, man ska inte hålla allt för mycket på traditionerna)
... jag avslutade på UNITE13
... det helt enkelt hände mycket bra saker i mitt liv, men med en önskan att det såg ut likadant i världen.

2013 är ännu ett oskrivet blad.
Jag har hunnit städa en kyrka efter UNITE, jag har fyllt 28 år och jag har haft en riktig slappardag?
Men, vad mer?
Jag ska: köpa en almenacka, jag ska skriva C-uppsats, läsa Religionspsykologi, jag ska ta examen (kanidatexamen i Ledarskap och Teologi)... jag ska forstsätta drömma, skaffa mig ett jobb och fortsätta drömma.. vad de drömmarna handlar om ska du få veta mer om. För jag vill inte bara att det ska bli drömmar...

Till sist vill jag tacka för den bästa julen, det bästa nyåret och den bästa födelsedagen. Det är många inblandade i de tre sakerna och jag är så tacksam. Jag har tro för en framtid där framförallt många ungdomar kommer vara med och förändra världen.

Vi syns och hörs.
Ha ett välsignat 2013... än har det bara börjat så ta vara på det.

BE BLESSED!
(Kort kommer senare, måste skaffa en ny iphone-laddare som går att koppla till datorn)

1 kommentar:

  1. Kulig läsning!

    Ett nytt å välsignat år önskar jag här framför!!
    Och m en förhoppning om att bloggen uppdateras oftare ;-)
    Kram

    SvaraRadera