söndag 13 januari 2013

Ett dygn i Borås, Tack!

Precis hemkommen efter ganska precis ett dygn i Borås. Sitter och inväntar de andra tjejerna för lite myskväll här i Laggårn (som vårt kollektiv kallas). Imorgon flyttar Mimmi och en ny tjej står på tur in... Här trivs jag bra!

Blogginlägget igår handlade om vem eller vilka som betytt något för dig och för mig. Det som betyder något för mig är när man får höra någon berätta om vad den vart med om, någon som gått före i livet, någon med mycket kunskap och vishet. Sen att få höra sådana som är yngre, som börjat ta steg, som har börjat utmanas som man hela tiden ser växa är minst lika spännande. Mycket sådant har jag vart med om i helgen.

Igår förmiddag åkte jag och Chatrine Carlson från Jönköping mot Borås. Att åka bil är nog bland det bästa jag vet. Där sker så många spännande samtal. Man får lära känna en människa ännu lite mer då. Ofta när jag var liten sa jag till Pappa att kan vi inte åka ut och åka? På något sätt kände man väl att i bilen får man mycket tid att prata. Det fick jag med Chatrine i bilen mot Borås och sen hem idag. Det är jag tacksam för. Hon är just en sådan där person som gått före och som står i många spännande saker. Ett föredöme.

Väl framme i Borås fick jag en god middag med släktingar, mamma och syster innan det var dags för en mycket spännande ledardag i kyrkan där med bra och utmanande undervisning. En undervisning handlade om hur vi reagaerar på saker som händer runt oss och hur vi bemöter situationen. Ibland blir vi så stressade och inte stannar upp när något händer istället för att ta en andningspaus och ta situationen på ett annorlunda sätt och inte bli så där irriterade, stressade eller förvirrade så vi glömmer allt vi ska göra. Den där andningspausen kan snarare ge dig mer tid resten av dagen.

Senare på kvällen blev återigen ett sådant där tillfälle då jag fick lyssna på min morbror när han satt och berättade om sitt liv, om mormor och morfar. Vid det här laget trodde man att man hört allt om dem. Men, det finns alltid mer och höra. Det är så spännande. Magen blev även välsignad med mycket god kvällsmat och god och stor frukost imorse.

På Gudstjänsten i Borås idag så predikade Chatrine om att församlingen är vacker. Min lillasyster berättade om vad hon gör i New York. Min lillasyster har en väldigt stark tro. Det uppskattar jag henne för. Det smittar av sig. Det var även dop och mycket härlig gemenskap efter. Det är spännande att vara ute och se andra sammanhang och kyrkor ibland. Nya intryck och mycket glädje. Vi bor på olika platser, men ändå är församlingen en enda stor familj.

Tack släkt och vänner för att jag får vara så rik. Älska församlingen, föredömen, livet, släkten, utmaningarna, vännerna och tänk att Gud har en fantastisk plan både för dig och mig. Glöm aldrig det! Tack för en grym helg!

Bless

1 kommentar: