tisdag 15 januari 2013

Trist pluggdag, dock med ett högre syfte:)

Jag sitter här och pluggar, pluggar och pluggar. Jag pluggar sånt jag egentligen borde pluggat innan sommaren. Jag har två saker kvar att göra som jag ska försöka få klart innan de nya kurserna sätter igång om två veckor. Pluggvåren blir lite mer spännande.

Jag tror det är så med allt man pluggar så även mitt program.
Man pluggar sådant som är superintressant och ingenting i omvärlden blir intressant. Det är bara så spännande. Sen så pluggar man också sånt som är tråkigt, som man inte fattar, som man bli galen på och som man bara längtar tills det är klart. Då brukar jag ställa frågan: Varför pluggar jag detta? Svaret blir ofta: Jag vill jobba med detta sen, kanske inte just med denna boken. Men med det som boken handlar om. Då får jag lite mer motivation.

Just nu så läser jag typ 17011 sidor om Nya testamentets teologi och dessutom på engelska som jag är så dålig på. Översätta, översätta, översätta... det går långsamt. Men, det jag fattar är fruktansvärt bra. Så jag antar att resten av boken är bra. Jag har en fråga till dig som också är student:
Jag har aldrig haft en hemtenta utifrån engelsk kurslitteratur, tror bara jag haft en hemtenta överhuvudtaget. Hur gör du? Läser du allt som man ska och sen gör tentan? Eller får du tentan och letar upp svaren utifrån frågorna?

Jag tänker att jag ska läsa allt innan jag gör tentan, men det tar lååååång tid!

Ge mig tips, TACK!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar