torsdag 31 januari 2013

Konsten att söka sommarjobb..

Hur gör man? Hur gör du?

Till sommaren slutar jag plugga. Då måste jag verkligen ha ett sommarjobb. Då har jag liksom inte vetskapen om att jag till hösten får studiebidrag, nu ska jag verkligen få in de där pengarna själv igen. Det var 4 år sen jag började plugga. Jag vet att vissa vikarejobb på förskolan kan man få. Där står jag ju inskriven. Dock, satsar jag på att vara lite mer säkrad än så.

Jag har aldrig vart så tidig med att söka sommarjobb och extrajobb för hösten. Jag vill ju givetvis jobba med det jag pluggat med och jag tittar på sådana möjligheter också. Framtiden känns spännande, dock lite oviss forfarande. Jag har verkligen inte bråttom med att veta exakt vad jag ska göra, men vill verkligen inte stå still och stampa. No way!

Men, är det så för dig också, att när du sökt massa sommarjobb så ringer det alltid från det stället som du minst vill ha först? Man får ju vara tacksam för det man får. Men, hoppas att de ringer från det där stället där jag helst vill ha snart, får dock känslan att de jobben alltid är ute sist. Det är lite svårt och navigera i sommarjobbsdjungeln, det är liksom lite svårt och veta när man ska säga ja och när man ska säga ja. Jag är tacksam över att jag aldrig stått utan sommarjobb när jag behövt ett, sen har jag ju trivts mindre bra eller fruktansvärt bra.

Hur känner du?
Har du något tips på ett grymt sommarjobb så skriv gärna det, om du inte tänkt söka det själv förstås:)

Be blessed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar