söndag 6 januari 2013

Har du all tid i världen eller ingen tid alls?

Återigen har en dag tagit slut. Jag sitter här i bäddsoffan hos mamma och pappa. Bäddsoffan som fortfarande är klädd med jullakan.

Jag har blivit rätt bra på att koppla bort sånt där som man ska koppla bort på lov. Jag har verkligen njutit av det här jullovet. Dock har en förkylning stört mig och jag har inte riktigt gjort allt jag hade önskat. Men, så kan det gå. Gladast är jag över att jag fått all tid i världen med min familj som jag älskar.

Idag har jag tänkt över allt jag borde sätta igång med innan terminen börjat. Det där sista plugget innan en ny termin drar igång tex. ändå ligger jag bara på soffan och gör ingenting med en längtan att allt ska köra igång. Varför är det så? Har man vart ledig för länge? Sen när man väl sätter igång då har man ingen tid alls då fylls dagarna ganska snabbt. Snart är det sommar!

Min stora fråga är: Känner du igen dig?

Imorgon ska jag plugga, planera och känna att jag har jullov men ändå vara beredd på en vårterminsstart. Jag gillar att förbereda mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar