lördag 5 januari 2013

En känsla av flashback..

Sitter här...
.. äter upp det sista julgodiset
.. väntar på mamma som snart kommer från moster
.. har blivit beordrad att skrika om det blir mål i junior VM så min lillasyster hör som står i duschen.
.. är dunderförkyld så jag kunde inte följa med och bada i det nya badhuset som öppnade idag. Men, enligt Miranda 5 år kunde man inte bli sjuk efter att man fyllt 20 år. Tänk om det vore så väl!

Däremot var jag i Kumlahallen och tittade på min snart 8 årige systerson som spelade innebandymatch idag. De vann 1/3 matcher och Lukas gjorde ett mål. Han var så söt i sina innebandyglasögon. Duktig var han med och skapade riktig spänning.

.. där kom min FLASHBACK... Hallen jag har spenderat en hel del basketmatcher och träningar i. Jag har tittat på olika uppvisningar och matcher av olika slag. Lukten, känslan, ljuden... Det var som jag gick tillbaka i tiden, men ändå befann jag mig här och nu. Förstår du känslan?

Finns det tillfällen nu som kommer skapa flaschback i framtiden??
Åtminstone ska jag se till det. Flashback är för mig något positivt, en känsla som man inte kan beskriva. Det är många av de tillfällen som har gjort mig till den jag är. Tack för alla goda minnen.

Mitt nyårslöfte får väl bli något i stil med att se till att försöka skapa många framtida flashbacks...

Ha en fortsatt bra eftermiddag och kväll!

1 kommentar:

  1. Jag känner igen känslan!! Varje innebandyhall får jag flashbacks och en extrem längtan tillbaka...även om jag egentligen inte är så sugen... märkligt det där!

    SvaraRadera