söndag 13 januari 2013

Vem eller vilka har betytt mycket för dig?

Nu ligger jag som en prinsessa i Urban och Annettes bäddsoffa, det är mina släktingar. Haft en riktigt go dag i Borås med syster, morbror, kusin, mamma osv. Klockan 00:54. Mycket god mat, en bra ledardag, med bra undervisning. Tankarna om denna dag har inte riktigt hunnit landa än så jag återkommer med lite tankar imorgon förhoppningsvis.

Under ledardagen fick vi i alla fall frågan om vilken eller vilka människor som har betytt något för en. Det finns många som betytt mycket för min utveckling, min självkänsla, viljan att utmanas och som fått mig att känna mig älskad.

Idag tänker jag på en familj som betytt mycket för mig den senaste tiden.
Hösten 2009 började jag plugga och då lärde jag känna Jonas Nyström som då jobbade på den utbildningen jag gick/går. Sen dess har han vart både min studievägledare, mentor, vän, ledare och framförallt storebrorsa. En riktig förebild som jag lärt mig så mycket av. Det senaste året har jag även lärt känna resten av familjen Nyström lite mer. En underbar familj som har vart så välkomnade mot mig. Så omtänksamma och goa människor. Finns inte ord.

Anledningen till att jag tänker extra på dem idag är att just nu sitter de på ett plan till Hawaii med sina två barn. Där ska de bo och jobba under en tid. De ska befinna sig på Surfing the nation som du kan läsa mer om här: http://surfingthenations.com/
Givetvis kommer jag sakna de här, men det ska bli så spännande att följa deras resa på http://nystromjonas.blogspot.se/ , följ den du med! Fattar du att jag är sugen på att åka och hälsa på eller?

Nä nu måste jag börja tänka på sömnen. Imorgon ska min lillasyster Lina berätta lite på gudstjänsten här i Borås om vad hon gör borta i New York. (Hon jobbar där med barn i förorterna). Mer, om det kan jag berätta en annan gång.

Tänk att mitt liv får bestå av så mycket spännande, underbara människor, utmaningar och allt det där som får en att bara känna sig tacksam till livet. Jag ser fortsatt fram vad det livet har att erbjuda och vart Gud leder en. Tänk att han har en unik plan för varje människa. Visst är det fantastiskt.

Godnatt! Glöm inte att du är älskad!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar