söndag 16 mars 2014

Adopt a block

Idag gick vi upp tidigt. Det var dags för adopt a block med Dreamcenter. Om ni undrar vad Dreamcenter är kan ni läsa blogginlägget från igår. Helt ovetandes kom jag dit. Visste inte vad jag skulle få se. Men, jag fick välja outreach. På Hawaii såg jag mycket arbete bland de hemlösa, I New York kommer jag få se arbetet min syster gör och det är mycket med barn. Så nu valde jag familjer. 
Här är hela hallen full med människor som skulle med på outreachen. Jag mötte en jätte trevlig canadensisk tjej som hela tiden visade var jag skulle och så var hon intresserad ab Sverige. Hennes farmor var svensk. 
På outreachen mötte jag denna tjej. Hon stal mitt hjärta. Hennes mamma har inte riktigt koll på sin lilla tjej. Det får hennes storasyster ha. Tyvärr är väl verkligheten så för många barn. 
Mat som vi delade ut till äldre. Familjer fick även mat, godis, blöjor, skor osv. 
Ett gäng som sitter och ritar och bygger relationer med barnen.
Området däe många av de bor.
Många av barnens pappor sitter i häktet eller fängelset, därför bor familjerna i närheten.
Barnen badar och ville att vi skulle titta hela tiden på vad de gjorde.
Bussen som tog oss mellan dreamcentret och området där vi var. 
Efter outreachen åkte vi till Azusa street. Det var här den moderna pingströrelsen startade till följd av väckelsen. Huset är inte kvar. Men en skylt kan man hitta. Vi har ändå hängt i området. Glad över mina rötter...

Här kommer några bilder som får avsluta dagen:
Ingången till vårt motell.
Det blev en eftermiddag vid poolen.
Och även i bubbelpoolen.
Idag blev det en hummersallad. Sååå gott. Sallad äter man inte varje dag här. 

Nu slocknar jag nog närsom. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar