onsdag 12 mars 2014

Kontraster.

Innan jag kommer till min syrra om en och en halv vecka så får ni nog leva med att det är en del kontraster i min blogg jämfört med Hawaii. Vi kommer se kyrkor och sånt med. Men, annars får du leva med att bloggen nu kommer handla om de bästa tipsen jag har till dig när du är i LA och NYC. Det blandat med mina funderingar och skillnader mellan USA och Sverige å allt sånt. 

Eftersom vi var jetlaggade och krånglade med biljetter igår kväll så sov vi alldeles för länge. Men det behövde vi nog. 

Vi började dagen med Hollywood Walk of fame. Detta är nog min favoritstjärna, Billy Graham. En mycket känd predikant. En stjärna värd att följa. Klev även på David Hasselhoff, Michael Jackson och några andra mindre kända stjärnor. 
Sen åkte vi en två och en halv timma guidetur. Där vi bland annat fick se utsikten över Los Angeles:
Vi såg skylten av Hollywood. Man får inte längre åka nära skylten. Så blev det tydligen i Januari.
Jag vid utsikten:
Sen åkte vi till Beverly Hills och stannade utanför massa kändisars hus och också deras före detta hus. Bland annat Britney Spears, David Beckham, Elvis, Michael Jackson, Dr Phils, Orlando Bloom, Tom Cruise hus m.fl. 
Carro sa att det kändes som att åka på Safari men nu letade guiden kändisar åt oss istället för lejon. Hemskt egentligen. Lägger inte upp några bilder på hus här. Måste komma ihåg vem som är vems först. Haha... Egentligen inte så kändisgalen. Men denna tour måste man göra när man är i Los Angeles. Guiden var störtskön och man får veta väldigt mycket fakta om Los Angeles. Stort som litet. Guiderna tjänar endast de dricks de får från oss turister. Inget mer alltså. Guiden älskade sitt jobb.

Sen gick vi på Walk of fame igen. Det var premiär av The Muppets most wanted. Fick en bild på Josh Groban i folkmassan: 
Sen åt vi på in and out Burgers:
Billigt och maten levererade bibelord. 
Vi såg en och en annan show och handlade på en fem dollar store. Igår handlar vi på en 1 dollar store. Sjukt att man kan få ett bra schampoo för 6,5 kr.

Verkligen kontraster från Hawaii. Även om man kan se fattigdomen här med. Dock har vi inte sett den idag. 

Imorgon väntar en ny spännande dag. 
Vad som händer då får ni läsa om imorgon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar