måndag 24 mars 2014

Gods not dead!

Imorse var det dags att säga Hejdå till min resekompis för två månader. Carro är nu på väg hem till Sverige och jag är kvar i USA. Tack för denna tiden!

Jag började min dag med att gå till Hillsong Church som låg i närheten av vårt hotell. Jag hann bara vara med en halvtimma. Men det var det värt!
Jag fortsatte min dag med en träff med Gabriella. Det är en tjej från Sverige som är Aupair i USA. Min pappa har byggt deras familjs hus och vi har våran stuga i närheten. Alltid kul för två svenskar att möras i USA. Vi åt frukost på ett fräscht ställe som ni ser på bilden:
Sen åkte vi till Sockerbit (en svensk godis affär) och köpte godis. Ljuvligt. Som ni ser har de redan börjat fira påsk här:
Sen var det dags att åka ut till Brooklyn och möta en annan svensk. Närmare bestämt min lillasyster. Hon har bott här i tre år och jobbar med barn. Ska bli spännande att se hur arbetet går till. Är supertaggad! 

Vi tog ganska direkt tunnelbanan in till stan. Där jag åt den godaste maten på länge. Sallad! Ljuvligt! 

Sen såg vi denna film på bio:
FRUKTANSVÄRT BRA! En upplevelse att gå på bio och folk sitter och jublar till den. Typ som att gå på en väldigt bra gudstjänst. Mycket bra film nu alltså. Som jag fattade så kommer filmen Noah ut i Sverige. Har jag rätt? 

Efter bion åt vi kvällsmat och handlade inför veckan. Jag tycker nästan att min syrra ibland varit för nyttig. Men, nu vill jag äta allt annat än pommes och hamburgare. Så ikväll har min syrra hjälpt mig med frukt, grönsaker, ekologiska grejer och FIL. Som jag saknat det. Min syrra sa att det tog dubbelt så lång tid än vad det brukar göra. Haha.. Men jag var ju i nyttighetshimlen. Tack syrran!

Här har hon bäddat så fint åt mig också:
Syns det att jag varit ute och rest i över två månader?:)
Just nu är det väldigt kallt ute! Men jag ska krypa ner i min renbäddade och varma säng! Och jag njuter av tanken att jag ska hänga med lillasyster en hel vecka! Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar