tisdag 4 mars 2014

Att göra eller icke göra- det är frågan?

Idag vaknade vi upp till en ny ledig dag. När man vaknar upp och det är kallt och blåsigt så har man ingen lust att göra någonting än att bara vara. Där kommer återigen det jag tyckt varit svårast igen.. Ska jag göra något? Eller icke göra något? Någon skulle säga: DU ÄR PÅ HAWAII. Hitta på något. Någon annan skulle säga CHILLA lite. 

Helen och Carro åkte iväg. Jag hade absolut ingen lust att gå i affärer som jag redan gått i 1711 gånger så jag stannade hemma. Fick meddelande om att det var blåst och endel sol och att några skulle till stranden. Men, jag har fortfarande lite ont i nacken så jag ville inte heller sitta på en blåsig strand i solen med min nacke. Så en chilldag var värd och så skön. Med 1 och en halv månad kvar utomlands blir det nog lite mer beachdagar. Idag har jag alltså lekt med barn, pratat svenska, pratat engelska, tittat på när det gjuts betong, förberett undervisning som jag ska ha i slutet av April (ute i god tid), lyssnat på musik och njutit av en bra dag. 

När jag kommer från USA kommer jag försöka sammanfatta det viktigaste jag lärt mig under USA resan. Jag sparar det till dess. Men, om ni vill veta något av vad jag lärt mig så kan ni läsa Carros mycket braiga inlägg idag. Mycket av det kan jag också stå för. Hennes blogg är: www.carolinaannamarianilsson.blogg.se
Där finns även några fina bilder. 

Nu är interns tillbaka (Bibelskolan). Så imorgon är det Sabbatday igen, vår sista här på Hawaii. De har varit så bra! 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar