tisdag 18 mars 2014

Jordbävning och specialeffekter

Inatt gick jag upp på toa (intressant fakta va)? Faktum är att när jag skulle gå ut från toan så började allt skaka. Jag fattade direkt att det var en jordbävning och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, men jag satte mig ner. Den varade bara i några sekunder. Carro vaknade ab den och undrade för en sekund om det var jag som rörde på mig i sängen.. Haha.. Men vår säng går knappt å peta på utan att någon känner det. Dock är den väldigt skön. Det tog ett tag innan jag somnade om, jag kände mig inte direkt kaxig, här kan ni läsa om nyheten:
Den största jordbävningen som någonsin uppmäts var 9,7. 

Vi sov lite längre än vad vi tänkte att vi skulle göra. Vi blev båda lite trötta tror jag. Sen åkte vi till Universal Studios. Jag är ingen film människa överhuvudtaget. Men, detta var svinkul. Finns mycket att göra i LA, men detta är ett måste:
Vi åkte bland annat en studiotur där många filmer spelats in.
Flintstones bil. 
Helt plötsligt kom ett vattenfall.
Ett trasigt flygplan.

Kan ni gissa vilken film denna dinosaurie är hämtad från? 
Denna mötte vi i en vattenkarusell.
Här ser vi en show av upptränade djur som varit med i filmer.
Oj där hoppade en bild in från studioturen. Bones. Här var det massa eld inblandat. 
Transformers och Simsons var nog bland det bästa. Där kändes det som man själv var med i filmen. Det var döläskigt och tro att man hoppade från ett hus, åka en jättehög berg och dalbana. Faktum är att jag satt ju egentligen ganska still. Häftigt alltså. 

Alltså värt ett besök. En upplevelse. Mycket mer än jag har beskrivit här.

Avslutar dagen med några favoritbilder: 
Varför inte avsluta sista heldagen i bubbelpoolen? 


Gul bil. Dagen får full Pott. Imorgon flyger vi vidare mot New York. Brrr va kallt. Där blir det lite turism. Och när Carro åkt hem stannar jag kvar en vecka och ser vad min lillasyster gör i New Yorks förorter. Hon jobbar där med barn. Det ska bli sååå spännande att se något mer som säkert kommer beröra på djupet! 

Imorgon bloggar jag inte eftersom vi är på flygplatsen då. Ni får vänta med uppdatering tills i övermorgon. Morsning korsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar