torsdag 20 mars 2014

Svensken som längtar efter mer.

Igår spenderade jag mina sista timmar i Los Angeles. I alla fall för denna gång. Carro satt på ett café och pluggade och jag hängde här:
På stranden. Där läste jag och hade det härligt ända tills 20 fåglar praktiskt taget kom och attackerade mig. Jag skojar inte. Så jag flyttade mig till ett annat ställe.

Helt plötsligt så sätter sig en pappa och en son vid samma plats. Efter ett tag frågar en pappa vad jag läser. Efter det pratade vi om att resa, om Sverige och USA. Jag börjar undra lite.. Varför börjar vi inte bara prata med varann i Sverige? På busshållsplatsen? I mataffären eller på gatan? Varför ställer vi inte bara sådana frågor vi undrar rakt ut? Måste man känna sig konstig för att göra det? Visst händer det. Men alldeles för sällan. Sverige är ett vackert och trevligt land och skulle vara ännu mer trevligt om vi pratade mer med varann. Tänk vad mycket mer vi skulle lära oss av varandra. Minuten efter de hade gått började en annan kvinna prata med mig bara så där. Visst har jag även mött amerikaner som vill ge mig mitt telefonnummer, men ofta vill de bara prata.. För så gör man i Amerika. En dag var jag själv amerikan och bara började prata med några. Jag fick då bland annat frågan: var ska jag åka i Sverige om jag ska komma till ett fint Sverige med lite turister. Hmhm.. Tål att kluras på.
Så en utmaning till dig och även till mig: våga vara mer svensk, men med lite inspiration av Amerika.. Ja jag tror ni fattar.. Jag är en svensk som längtar efter mer sånt här.

Igår kväll lyfte planet vidare mot NYC och vi landade imorse åter igen jetlaggade. 
Vi började vår vistelse i NYC med att sitta i hotell Lobbyns soffa och vänta på incheckningsdisken. Vi väntade i 3 timmar vilket var jobbigt som jetlaggade. När vi kom upp på rummet somnade vi innan vi sedan gav oss ut i ett mycket regnigt storstadsvimmel. 

Nu ligger jag min hotellsäng och tittar på NBA (Basket), vilken lyx för en baskettjej.

Är dock inte piggast i världen så snart säger jag godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar