fredag 7 mars 2014

Att få dela det bästa jag har.

När vi vaknade idag trodde vi att vi skulle arbeta på gården. Men, istället fick jag och Carro följa med Jonas och två till på outreach. 

Vi började dagen med att äta på Subway för att både förbereda oss för dagen och för att ha kul tillsammans. 

Sen åkte vi till ett ställe i Honolulu som ligger under en bro. Vi åkte dit med Surfers Church på outreach samtidigt som Surfing The nations var där för att dela ut mat "Feeding The Hungry" , varje torsdag kommer det runt 500-700 personer dit. Tänk då att varje människa kan representera fler personer i tex en familj. Tänk vad många som får mat. Sånt här borde affärerna göra mer i Sverige. När vi var där pratade vi med folk, bad för folk, och visade omsorg. Åå vad jag älskade det. Men, det var samtidigt svårt för många av de som kommer dit pratar sämre engelska än vad jag gör. Så det var en utmaning! Men, tänk att ändå få dela det bästa man har. Mer såna utmaningar och roliga dagar i mitt liv tack. 

Du som inte tror kanske tycker det du precis läste är konstigt. På ett sätt kan jag förstå det. Men, för mig är det inte konstigt. I lördags på Surfers Church blev en kvinna fullständigt frisk från en nervsjukdom. För några år sedan blev min pappa helt frisk från sin svåra allergi när min syster bad. Såna saker hände inte bara för två tusen år sedan. Det händer även nu. Och det bästa är att Jesus älskar mig alltid oavsett vad som händer i livet. Det är inte alltid jag förstår eller känner det. Men, jag vet det. Jag vet också att jag alltid kan be till någon när jag går igenom de tuffa perioderna i livet. För tuffa perioder kommer för alla i livet. När någon dör, blir sjuk eller när någon känner sig utanför. Ibland får jag frågan varför jag vill dela min tro. Svaret är: Tron har burit mig genom livet och den är det bästa jag har. 
Vad är det bästa du har i livet? Pratar du om det? Andra saker jag älskar är min familj och mina vänner... Jag tror jag brukar prata endel om de med. Ja du förstår grejen! 

En fantastisk eftermiddag avslutades på Cosco med glass. 

Väl hemma igen så gjorde Carro en intervju med Jonas om STN och Surfers Church. Jag satt med och lyssnade. Vi pratade även om en hel del andra vettiga grejer. Bra eftermiddag liksom. 

På kvällen tog jag lite metime på verandan. Jag fick bevittna ett bråk mellan ett par som gick förbi. Mannen skrek och drog i kvinnan. Jag var ute på verandan alldeles själv. Jag blev lite ställd. Det är VÄLDIGT svårt att veta vad man ska göra i ett sånt läge. Jag hann liksom inte göra så mycket. De försvann rätt snabbt. 

Kvällen avslutades med spöregn och jag tog skydd i närmaste STN hus och hade ett långt och härligt samtal med en Amerikanska. Imorgon ska vi luncha. 

Detta blev en typiskt bra på STN. En av de bästa. Jag har det så bra. Några bilder från dagen: 
Taggad tjej inför en inspirerande dag.
En av de som kom till platsen där vi var. Sheree från Florida och Jonas från Sverige. 
Feeding The Hungry!
Ett vägmärke på vägen utanför Surfers Church. Tycker det liknade ett kors! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar