söndag 30 mars 2014

Cirka 3000 barn på söndagsskola...

... Jag vet inte om det var så många barn just idag... Men nära inpå i alla fall. 

7.45 hade vi genomgång av dagen. 9.00 samlades vi för att dekorera buss nr.3. (Linas buss). 

Så här står bussarna uppradade på morgonen. Bussarna åker ut för att hämta upp barnen till lördags söndagsskola: 
Så här såg Linas buss ut efter att den dekorerats:
Idag var det Velcome back party (Metro kör 3 månader på våren och tre månader på hösten). Alissa satsar stenhårt:
På bussen mötte jag bland annat denna söta flicka:
Å killar med mycket liv i:
Vi körde också hem barnen efter att söndagsskolan idag. Det blev väldigt tyst när barnen klev av bussen:) men, vi hade jätte kul. Linas buss går till första upphämtningen. Söndagsskolan sker tre gånger på samma dag. 11.00, 14.00 och 17.15.

Vid 11.00 var jag med på de yngres söndagsskola:
Och de två sista på de äldres:
Den sista var fullsatt. Det var roligast på de äldres söndagsskola. Fullt ös medvetslös. Det hände något hela tiden. Barnen var verkligen på. Även här är det regler som gäller. Rätt häftigt att drygt 1000 barn sitter tysta när det är "lessontime" dock är det väldigt bra regler och nödvändiga. Skrev dem i ett tidigare blogginlägg. 

Men oj nu är jag trött. Men, tänk att jag fått vara med och se detta idag. Många barn som säkert har det hur tufft som helst, "ghettobarn". Eller det vet jag att de har. Fått höra en och en annan story. 

Kvällen har erbjudit bön och sen lite häng med syrran.

Runt denna vecka kommer säkert mer tankar. Men det är fullt ös hela tiden och nu måste jag sova. Det har varit en häftig och rolig dag. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar