söndag 9 mars 2014

Pengar från mammas fest del 2+sista heldagen.

Idag har jag bara tagit det lugnt. Det känns som man behöver göra det inför en intensiv vecka i LA och sen ytterligare en och en halv i NYC. Där vill man ju absolut inte ligga på latsidan. Jag har mest hängt, ätit glass och pratat med massa folk typ. Engelskan flyter på sååå mycket bättre. Maten är slut så vi köpte grillad kyckling på favoritstället. Vi åker ju imorgon kväll. Jag kommer inte skriva nu om hur tråkigt det kommer bli och lämna stället, skriver sen om hur tråkigt det var. Jag har ju tyvärr bara tillstånd att vara i USA tre månader och kommer vara i USA i 2,5 månader. Så det går ju inte å stanna så mycket mer.

Som ni vet så regnar det mest i Wahiawa där vi bor. På andra ställen på ön kan de vara strålande sol. Det har regnat här idag och Coffeebaren renoveras fortfarande. Så idag blev det ingen middag med kyrkan. Middagen serveras normalt i Coffeebaren. 

Däremot var det sista Surfers Church vi var på. Men, jag var så uppe i tanken över att vi lämnar imorgon och måste säga hejdå. Så jag hängde inte med så mycket idag på vad som hände.. Men, men så kan det vara ibland. 

Idag har jag lämnat över resten av alla pengar jag fick med mig från mammas fest där det fanns behov. Jag tar med mig mycket tack till er där hemma som gav pengar. Genom de pengarna kan lite mer av Wahiawa förändras. Hawaii är lyxigt runt de fina stränderna och det var så jag tänkte att hela Hawaii skulle vara, men ack så fel jag hade. Det är fattigt, och smutsigt på många ställen. Det var såååå kul att förmedla dessa pengar. Hade jag gett dem ur egen ficka hade jag kanske inte gett dem på det sättet. Men, nu var det ju ni där hemma som gav dem så då sa jag att de var från er. Vill ni veta mer exakt vad pengarna gick till så fråga mamma eller mig. Pengarna som mammas fest skulle alltså gå till något välgörande ändamål. Och resten av pengarna fick Lina min syster överlämna i NYC. 

Jag har alltså bloggat varje dag vid den här tiden i 7 veckors tid. Jag kommer fortsätta blogga resten av min resa med. Varje dag kan ni följa mig. Imorgon blir dock en paus. Vi åker till flygplatsen runt 18 och lyfter mot LA 20.45. Tiden för när jag lägger upp blogginlägget kommer också vara en annan. Här är vin11 timmar efter Sverige och i LA 9 eller 8 (vi tror det blir sommartid i LA i helgen).

Hejdå STN. Jag kommer sakna dig så mycket. Jag gråter typ, ja inte än men imorgon. 

Regn.
Här har jag stått och filosoferat många gånger.
Preaching hawaiian style.

HEJDÅ VÄRLDENS BÄSTA SERVICETEAM. 

Behöver jag skriva att jag älskar Hawaii? Tack för 7 underbara veckor. Tack för regn, sol, utmaning, värme, vänner, familjen Nyström, STN, upplevelser, inspiration... Ja ALLT. I LOVE STN! GO BIG! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar